Curriculum Bimodal a l’Escola Doctor Trueta de Viladecans

Actiu
Compartir

Aquest nou enfocament educatiu, impulsat per Pere Marquès, proposa un tractament metodològic adaptat al nou entorn, marcat per les noves tecnologies i la societat del coneixement.

El currículum bimodal és transversal per a totes les matèries i nivells educatius, tot i que és recomanable aplicar-lo a partir de 3r curs de Primària, nivell en què les competències de lectoescriptura ja estan desenvolupades. Es considera que totes les activitats són de dos tipus principals: de memoritzar i de fer. D’aquesta manera, en iniciar el curs, el professorat prepararà dues llistes diferents: una amb els continguts que han de memoritzar, i una altra amb els quals hauran de treballar, mitjançant la metodologia “aprendre fent“.

Per treballar les activitats de “fer”, el professorat triarà els mètodes més adequats: classes magistrals, activitats col·laboratives, individuals o presentacions. A l’hora de realitzar l’avaluació contínua d’aquestes activitats i els exàmens, l’alumnat podrà tenir a mà els apunts que ha confeccionat anteriorment. També podrà utilitzar altres recursos com Internet o llibres. Aquesta manera de treballar a l’aula respon a la necessitat de desenvolupar competències de recerca, selecció i transformació de recursos i continguts per construir el coneixement. Per a aquestes activitats és fonamental la inclusió de recursos TIC i TAC a les aules.

L’alumnat, per contra, no disposarà de recursos addicionals quan s’avaluïn els continguts de “memoritzar”.

Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC)

Descripció:

En continuïtat amb la feina ben feta fins ara, i veient els progressos i beneficis que hem anat experimentant per a l’alumnat, de cara al curs 2015-16 incorporem noves propostes que fusionen CURRÍCULUM BIMODAL i les TAC.

D’aquesta manera anem consolidant una línia metodològica vinculada al canvi de paradigma educatiu, i seguim donant la plena rellevància a les vivències de l’alumnat, als interessos de la realitat i al foment de la motivació.

Estructurem els continguts al voltant de l’experimentació, l’expressió oral, el treball cooperatiu, la reflexió crítica i els valors de la creativitat, la innovació, l’adaptabilitat i la qualitat de desaprendre.

Dins d’aquesta evolució es fomenten específicament les competències d’aprendre a aprendre i d’autonomia i iniciativa personal, per tal de continuar amb la màxima d’”aprendre fent”. Concretem les incorporacions en els següents aspectes:

  • Aprenentatges per a:
    • La instrucció directa
    • El treball individual
    • El treball cooperatiu
  • Eines pedagògiques:
    • Google Education:
      • Compte de correu personal
      • Identificació personal i instranferible
      • Eina pedagògica
      • Connectivitat lliure
      • Temps i espai il·limitats
    • Apunts: mindmap, lucidchart, coggle, examtime, prezi, presentacion drive, formularis drive, docs drive, etc.
    • Glossari: mediateca symbaloo (enllaços web), docs drive, sites drive, presentacions drive, etc.
  • Millores de futur:
    • Millorar la connectivitat
    • Incorporació de  nous dispositius mòbils

Responsable: Xarxa Innovació Educativa

Adreça electrònica: xie@viladecans.cat

Telèfon: 93 647 00 55

Participants:

Àmbit de l’acció: Alumnat

Enllaços:

Formació famílies entorn el Currículum bimodal (octubre 2014)

Descripció:

Responsable: Ajuntament de Viladecans

Adreça electrònica: xie@viladecans.cat

Telèfon: 936 47 00 55

Participants: Famílies de l'Escola Doctor Trueta

Àmbit de l’acció: Familíes

Enllaços:

Jornada entorn el Currículum bimodal (21 d’octubre 2014)

Descripció:

Responsable: Ajuntament de Viladecans

Adreça electrònica: xie@viladecans.cat

Telèfon: 93 647 00 55

Participants: Docents dels centres educatius de Viladecans

Àmbit de l’acció: Docents

Enllaços:

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari