Treball cooperatiu a l’escola Miquel Martí i Pol

Compartir

Aquesta setmana hem anat a visitar a l’escola Martí i Pol perquè ens expliquin la metodologia que fan servir a totes les seves línies. El treball cooperatiu, tal com l’entenen a aquesta l’escola, té en compte les competències bàsiques i l’aprenentatge significatiu amb exemples de la vida quotidiana, plantejant la resolució d’una situació real, i incorporant la transferència de continguts de diferents matèries.

La metodologia s’orienta per formar ciutadans dels s. XXI: competents, que saben prendre decisions, que saben parlar en públic, que saben resoldre problemes de formes diverses i que saben treballar en equip.

Com ho treballen?

Organitzen grups de quatre persones on cadascú té un rol, i es tracta que arribin a un consens, que treballin amb empatia per adquirir habilitats personals bàsiques per al dia a dia.

Dins aquest espai incorporen la tècnica del bon debat, on els alumnes treballen de manera ordenada i respectuosa.

Els mestres (hi ha dos docents a l’aula) fan de guia, orienten, recondueixen i supervisen els diferents aprenentatges que han d’assolir els alumnes.

Futur

De cara al curs vinent, l’escola es vol incorporar al Pla TAC per integrar els recursos digitals a la metodologia d’aula del treball cooperatiu.

,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari