El Projecte IMAILE rep el premi al Projecte Europeu Innovador en el CNIS 2017

Compartir

img_46681

El passat 23 de febrer, en el Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics CNIS, el Projecte Europeu IMAILE va rebre el Premi en la modalitat de “Projectes Europeus Innovadors”. Aquest Congrés, ja en la seva VII edició, és el més important en l’àmbit estatal on les diferents administracions públiques  mostren els seus avanços en la gestió dels serveis que els hi són propis. Els Premis són els més prestigiosos en l’activitat innovadora de les administracions públiques i estan estructurats en 14 categories. Aquest any s’hi van presentar més de 80 candidatures de les quals es van proclamar 31 finalistes.

Aquest premi ve a confirmar l’excel·lència d’aquest projecte, els resultats del qual poden ser un element important en l’ecosistema innovador que constitueixen els centres educatius a Viladecans.

El Projecte Entorns Personals d’Aprenentatge IMAILE (PLE per les seves sigles en anglès: Personal Learning Environment) pretenen ser plataformes que facilitin al professorat la preparació de les seves classes fent servir els recursos digitals més variats i motivadors, i que permeti que el procés d’aprenentatge dels estudiants sigui més exitós a l’adaptar-se al seu ritme individual. Aquesta plataforma es podrà utilitzar des de qualsevol dispositiu i permetrà a docents i alumnes treballar les denominades assignatures STEM (en aquest cas: Biologia, Matemàtiques, Física i Química) tot adaptant-se a les noves i futures necessitats educatives. Per una banda, aquestes solucions han d’adaptar-se al ritme i estil d’aprenentatge de cada alumne i, tot aprofitant els recursos digitals disponibles, han d’estimular l’interès i l’atracció dels alumnes per aquestes matèries, promovent  l’interès per aquestes, augmentant les vocacions científiques ajudant a disminuir els abandonaments prematurs. D’altra banda, aquestes solucions han de permetre als docents reduir el temps de preparació de les classes, poder disposar de més temps de suport directe als alumnes a l’aula i poder fer un millor seguiment del ritme i necessitats d’aprenentatge de cada alumne.

El projecte ara està en la seva fase més important, la fase del test del prototip a les escoles. Quatre centres de la ciutat, l’Escola Marta Mata, l’Institut Torre Roja, i els Col·legis Teide i Sagrada Família participaran aquest mes d’abril en la fase pilot.

 

, , ,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari