El Projecte IMAILE inicia la seva fase decisiva

Compartir

Els passats 11 i 12 de gener Viladecans va acollir la trobada del projecte IMAILE on es van triar els dos prototips que es provaran a diverses escoles. Els representants de Suècia, Finlàndia, Alemanya, Hongria, Àustria, Portugal i Espanya encaren així una nova fase d’aquest innovador projecte europeu.

 

El projecte IMAILE se centra en la creació d’un prototip d’Entorn Personal d’Aprenentatge o EPA. Els EPAs són conjunts d’eines, fonts d’informació, connexió i activitats que es fan servir per aprendre de manera individualitzada. És a dir, es fan servir les darreres innovacions tecnològiques per tal que siguin els mateixos alumnes els que gestionin i planifiquin el seu temps i els seus continguts.

Un cop passades les fases més complexes, ja s’han escollit les dues propostes que a partir del mes de març es testejaran als centres educatius de 4 ciutats europees entre elles Viladecans. Diverses escoles de la ciutat treballaran amb els prototips finalistes durant uns set mesos.

Us fem un petit resum de les dues propostes guanyadores:

Almerin Personal Learning Environment

Almerin PLE
L’Entorn Personal d’Aprenentatge ‘Almerin’ va més enllà dels entorns d’aprenentatge tradicionals, centrant-se en l’experiència de l’usuari, l’extensa utilització de gamificació, i l’adaptació automàtica als estils d’aprenentatge dels estudiants. Per augmentar l’experiència de l’usuari, l’Entorn Personal d’Aprenentatge ‘Almerin’ proporciona una interfície d’usuari innovadora amb el format d’una escola virtual. Els estudiants tenen els seus propis personatges per interactuar en aquest món virtual i poden canviar l’aspecte de la seva caracterització i les seves aules de treball a través de recompenses i premis que s’obtenen dels jocs d’aprenentatge i laboratoris virtuals. A través de l’anàlisi continuada de la conducta dels estudiants, ‘Almerin’ permet adaptar-se automàticament a les necessitats de cadascun.

almerin

Líder del projecte: Almerin Ky (Finlàndia)

smArt steM learnInG ecOsystem (AMIGO)

Amigo

Sobre la base de la combinació i l’extensió de la tecnologia existent, AMIGO té com a objectiu desenvolupar un entorn d’immersió que proporciona a les escoles de primària i secundària un enfocament d’aprenentatge centrat en l’estudiant. AMIGO és el resultat de la integració de sis mòduls:
1. Mòdul de perfil dinàmic enriquit STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques).
2. Mòdul entorn personal d’aprenentatge STEM,
3. Mòdul d’Eines de creació,
4. Mòdul de xarxes socials STEM,
5. Mòdul Learning Analytics
6. Mòdul ePortafoli.
En conseqüència, AMIGO té com a finalitat donar un ecosistema integral que proporciona un entorn d’aprenentatge personal de pròxima generació per a matèries STEM incloent múltiples funcionalitats diferents destinades a augmentar la motivació dels estudiants per aprendre STEM i aconseguir una millora en els resultats acadèmics i d’aprenentatge mitjançant l’adaptació de l’ensenyament a les necessitats dels estudiants.

amigo

 

Líder del projecte: Edicions Don Bosco Salesians de la Província de Barcelona (Espanya)

 

, , , ,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari