Projecte tauletes a l’escola Marta Mata

Compartir

La incorporació de les taules a les aules va ser un dels primers projectes que va endegar la Xarxa d’Innovació Educativa ja fa 3 anys. Des d’aleshores, les escoles Montserratina al 2014, i Amat i Targa al 2015, van poder incloure aquests dispositius al dia a dia del centre durant un any per tal de pilotar un projecte amb la intenció de provocar canvis de metodologia en consonància amb el Pla TAC de centre.

Això és precisament el que està valorant el claustre de l’escola: està treballant per establir els criteris del canvi metodològic que necessita el centre per afavorir la competència digital dels alumnes i l’ús curricular de la tecnologia.

Aquest any, les 35 tauletes android  han arribat a l’escola Marta Mata, que des del mes de gener està treballant amb elles en els diferents nivells educatius. Els i les mestres de l’escola van rebre una formació inicial al mes de gener per millorar les seves competències en aquesta matèria: se’ls va mostrar com funciona la tauleta, a més d’un conjunt d’aplicacions útils per dissenyar activitats a l’aula, i recursos i eines per donar un petit pas cap al canvi metodològic. A més de la dotació en tauletes, de la infraestructura wifi a tot el centre i de la formació al professorat, el projecte també inclou el seguiment i acompanyament en l’elaboració de projectes i una proposta d’activitats per compartir aquests dispositius amb les famílies.

Com ho està treballant l’escola?

A educació infantil s’han introduït principalment continguts pedagògics aplicats al joc, com són la numeració, el raonament lògic, puzzles i quadres de doble entrada animats entre altres.

A Cicle inicial i mitjà principalment fan servir aplicacions per treballar el càlcul matemàtic ràpid així com recursos per treballar la creativitat i la lectura.

A Cicle superior ha suposat la introducció d’una nova eina, però que no era del tot estranya, donat que ja feien servir netbooks, ordinadors i PDI. Les tauletes però, segons ens han explicat les metres, proporcionen el valor afegit de treballar per projectes interdisciplinaris amb una major facilitat, motivació i interès. En aquest tipus de projectes, les mestres han viscut amb molta claredat com s’havien d’adaptar necessàriament a un nou rol. Guiant més els alumnes i deixant-los molta més autonomia.

A les classes d’educació física també està sent de gran utilitat el dispositiu mòbil donat que el fan servir per diferents eines: el Class Dojo per autoevaluarse, el pinterest i l’aurasma per treballar la realitat virtual a través de l’expressió corporal i a la unitat didàctica de korfball.

De ben segur que a partir del setembre ens sorprenen amb noves propostes!

 

, , ,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada