L’escola Àngela Roca ha decidit apostar fort per la robòtica educativa. Aquest projecte de centre sorgeix de la formació en programació i robòtica que es va fer per a professors i que es va organitzar conjuntament entre el CRP i l’Ajuntament de Viladecans. En aquesta formació van participar la directora i la cap d’estudis de l’escola, que ara l’han portat a l’aula com a prova pilot.
El projecte consisteix en reviure un Frankenstein de paper mitjançant un codi d’scratch i un robot que incorpora un sensor que activa un mecanisme en rebre més llum de la programada.
Metodologia
L’activitat s’ha dut a terme a classe de matemàtiques per aplicar alguns elements d’aquesta assignatura, tot i que també han aprofitat per treballar llengua. El mètode emprat ha estat una tutoria entre iguals: parelles d’edat creuada amb alumnes de 4t i de 6è. Els mestres valoren molt positivament aquesta activitat donat que han pogut veure com els alumnes s’han ajudat i col•laborat molt més de l’habitual. Per altra banda, els alumnes asseguren que s’han divertit i han après més que una classe normal.
Aquest projecte l’han dut a terme durant 8 sessions al llarg del tercer trimestre fent servir l’scratch per programar, així com mBlock, versió japonesa de l’scratch que facilita el pas cap a la robòtica, que han treballat amb un kit BQ proporcionat per l’Ajuntament.
De cara al proper curs esperen poder fer aquest projecte amb tota la primària, adaptant-lo a cada grup d’edat i mantenint els dos mestres a l’aula. Per poder dur-lo a terme faran formació entre iguals amb el professorat.
Des de la XIE seguirem de molt a prop l’evolució d’aquest projecte.
No hi ha cap comentari.