Nens i nenes de l’escola Àngela Roca reviuen Frankenstein mitjançant la robòtica.

Compartir

L’escola Àngela Roca ha decidit apostar fort per la robòtica educativa. Aquest projecte de centre sorgeix de la formació en programació i robòtica que es va fer per a professors i que es va organitzar conjuntament entre el CRP i l’Ajuntament de Viladecans. En aquesta formació van participar la directora i la cap d’estudis de l’escola, que ara l’han portat a l’aula com a prova pilot.

El projecte consisteix en reviure un Frankenstein de paper mitjançant un codi d’scratch i un robot que incorpora un sensor que activa un mecanisme en rebre més llum de la programada.

Metodologia

L’activitat s’ha dut a terme a classe de matemàtiques per aplicar alguns elements d’aquesta assignatura, tot i que també han aprofitat per treballar llengua. El mètode emprat ha estat una tutoria entre iguals: parelles d’edat creuada amb alumnes de 4t i de 6è. Els mestres valoren molt positivament aquesta activitat donat que han pogut veure com els alumnes s’han ajudat i col•laborat molt més de l’habitual. Per altra banda, els alumnes asseguren que s’han divertit i han après més que una classe normal.

Aquest projecte l’han dut a terme durant 8 sessions al llarg del tercer trimestre fent servir l’scratch per programar, així com mBlock, versió japonesa de l’scratch que facilita el pas cap a la robòtica, que han treballat amb un kit BQ proporcionat per l’Ajuntament.

De cara al proper curs esperen poder fer aquest projecte amb tota la primària, adaptant-lo a cada grup d’edat i mantenint els dos mestres a l’aula. Per poder dur-lo a terme faran formació entre iguals amb el professorat.

Des de la XIE seguirem de molt a prop l’evolució d’aquest projecte.

 

,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada