La introducció de la robòtica educativa comença a donar els seus primers projectes

Compartir

Com ja vam explicar en un article, l’aparició d’entorns de programació tan intuïtius com Scratch, App Inventor, plataformes obertes com Arduino, i kits de robòtica tan fàcils d’usar com els LEGO Mindstorms, han creat un entorn favorable i han tornat a posar sobre la taula un tema que en realitat es porta estudiant des de finals de la dècada dels 70.

Aprofitant aquest nou ecosistema, al llarg del darrer any, la Xarxa d’Innovació Educativa ha endegat diferents projectes al voltant de la programació i robòtica educatives per tal d’incorporar aquestes eines com a una competència a treballar als centres educatius de Viladecans. A més del seus beneficis pedagògics (aprendre a aprendre, creativitat, capacitat d’atenció, pensar problemes complexos i resoldre’ls,  articular i analitzar el coneixement, etc.), és un fet que cal preparar els nostres fills i filles per a un futur on l’economia i els llocs de treball aniran lligats en gran mesura a la informàtica i a les TIC. Algunes de les activitats que la Xarxa d’Innovació Educativa ha organitzat per a les escoles i el públic en general, són: Casals d’Estiu, l’Hora del Codi, activitats extraescolars i formació al professorat.

Fruit d’aquesta formació per al professorat, organitzada entre el CRP i l’Ajuntament de Viladecans, i on van participar les escoles Àngela Roca, Can Palmer, Doctor Trueta, Goar, l’institut Josep Mestres i Busquets i l’institut Viladecans, hem anat a visitar aquest últim, on la Laia Lanaquera, professora de tecnologia, ha creat el clima perquè alguns dels seus alumnes experimentin amb robots per tal de fer el seu Projecte de Recerca.

Per tal de dur a terme el Projecte de Recerca, la Xarxa d’Innovació Educativa va fer una cessió de material al centre (robots mOway) i, els propis alumnes, amb l’Ajuda del professor van haver d’aprendre totes les eines de programació necessàries per crear un circuit: rastrejador de línies, sensors (de llum, de temperatura i d’anticol·lisió) i  medició de distàncies, entre altres. Aquests robots són autònoms i programables des de l’entorn scratch, que és una eina de programació orientada principalment a l’educació.

Arran d’aquesta empenta inicial, moltes escoles i associacions comencen a organitzar i gestionar les seves pròpies activitats en programació i robòtica, generalment en llenguatge scratch. De ben segur que properament sorgeixen noves iniciatives!

 

, , ,

Trackbacks/Pingbacks

  1. RETROSPECTIVA PROJECTES DE LA XIE CURS 2015-16 | Xarxa d'Innovació Educativa - 18/07/2016

    […] Formació del professorat en programació i robòtica.- Escoles participants: Àngela Roca, Can Palmer, Doctor Trueta, Goar, l’institut Josep Mestres i Busquets i l’institut Viladecans. […]

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada