L’ús de la Gamificació per estimular l’aprenentatge

Compartir

Primerament, us volem desitjar que hagueu tingut una bona entrada d’any per començar amb forces la segona part del curs escolar. Pel que respecta a la XIE, estem molt animats perquè ens espera un 2016 ple de projectes molt interessant.

Fa uns mesos vam publicar un post on informàvem de la gamificació com a una de les eines emergents que de ben segur s’implantaran a les nostres escoles a curt termini. Pel terme gamificació entenem ‘aprenentatge basat en el joc’ o ‘aprendre jugant’. No és res més que expandir a llarg de tota l’educació obligatòria  l’ús de mecàniques de joc en entorns escolars.

Millorar del clima de l’aula

La incorporació d’activitats lúdiques a l’aprenentatge curricular permet crear en l’alumne els valors positius comuns a tots els jocs i una motivació extra. El joc és una de les eines més potents que hi han per a l’aprenentatge, donat que els nens i nenes utilitzen el joc de forma innata per construir múltiples aprenentatges gaudint i sense esforç. El joc, a més, fixa millor els continguts.

Paral·lelament, si les activitats gamificades són adequades, afavoreixen la millora del rendiment acadèmic, desenvolupen l’autonomia de l’alumne i promouen el treball cooperatiu.

L’experiència de Viladecans

Des de la Xarxa d’Innovació Educativa hem posat en marxa en els darrers mesos diverses activitats de gamificació amb la intenció de promoure aquest tipus d’aprenentatge als centres educatius de Viladecans i d’estimular els alumnes: activitats extraescolars de Programació en Scratch, Vídeo Jocs i Robòtica per a primària i secundària, casals d’estiu en scratch, construcció de drons i organitzant conjuntament amb el CRP del Baix Llobregat II cursos d’scratch per a professors.

 

 

, ,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada