Premi “Escoles per a la Societat Digital” de la Fundación Telefónica

Compartir


Tres escoles catalanes, la Secció d’Institut Cardener de Sant Joan de Vilatorrada, i les escoles Sadako i Virolai de Barcelona, opten als Premis Escoles per a la Societat Digital que convoca la Fundación Telefónica, dins les categories IES Públicos i Col·legis concertats i privats respectivament.

Vídeo de la Secció d’Institut Cardener

Vídeo de l’Escola Sadako

Entrevista a Coral Regi, directora de l’Escola Virolai

La Fundación Telefónica en la seva aposta per una comunitat educativa que integra el món digital en la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge a les aules, atorga el ‘Premi Escoles per a la Societat Digital 2015’, que suposa una nova aposta de per reforçar la transformació de l’entorn educatiu a Espanya davant d’una societat cada vegada més digitalitzada. Després de rebre i avaluar centenars de projectes presentats a concurs, s’han fallat els 12 finalistes, premiats amb 1.000 euros cadascun. Al novembre, hauran de presentar les seves propostes davant la Comissió d’Experts i al febrer de 2016 se celebrarà el lliurament de premis.

Els premiats hauran d’invertir el premi en la millora i enfortiment dels projectes presentats.

Al Premi Escoles per a la Societat Digital han optat centres educatius d’Espanya que han aconseguit integrar la innovació digital a l’aula amb l’objectiu de millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge. Les categories són les següents:

Categoria I. Col·legis públics d’Educació Infantil i Primària

Categoria II. INS públics, centres de FP i Educació de Persones Adultes

Categoria III. Col·legis concertats i privats

 

El concepte d’innovació educativa

El concepte d‘Innovació educativa d’aquests premis té molts punts en comú amb els projectes que la Xarxa d’Innovació Educativa està endegant des de fa dos anys. En destaquem alguns:

  • Una innovació duradora, amb un alt índex d’utilització i relacionada amb millores substancials de la pràctica professional.
  • Innovació planificada per augmentar les probabilitats d’aconseguir el canvi desitjat.
  • Una innovació adaptada a la realitat local.
  • Tota innovació s’ha de sotmetre a un procés de seguiment i avaluació, sempre en relació amb les seves metes i objectius i del context en què s’aplica.
  • La innovació ha de produïr un canvi intencional i deliberat. En el cas de la innovació educativa ha de ser generadora del canvi en l’Educació.

Tota la informació

, , ,

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada