Professorat, famílies i empresa comparteixen experiències a les 4es Jornades de Pràctiques d’Innovació Educativa

Compartir

Gairebé 120 persones van assistir dissabte a la 4a Jornada de Pràctiques d’Innovació Educativa que es va celebrar al Centre de Promoció Econòmica i Serveis a les Empreses Can Calderon. Fins a 14 experiències innovadores es van presentar en aquesta edició que, com a novetat, va “sortir de l’escola” amb l’objectiu de compartir coneixements amb altres agents implicats en l’èxit educatiu a la ciutat, com ara famílies, empreses, entitats i tota la ciutadania, que van poder veure i escoltar de primera mà com l’escola de Viladecans innova dia a dia.

Un reflex de tots aquests processos d’innovació a les escoles de Viladecans són els projectes que s’impulsen des la Xarxa d’Innovació Educativa i que s’han recollit en un vídeo de presentació de la Xarxa.

A diferència d’anteriors edicions, en aquesta jornada els ponents no van ser només docents, sinó que al seu costat van seure professionals del món de l’administració, d’empreses de la ciutat, les AMPA o beneficiaris directes d’aquestes experiències innovadores, com una ‘parella digital’ formada per un avi i un jove o vuit alumnes de les escoles Montserratina i Doctor Trueta.

Així, l’Institut Torre Roja i l’empresa Unilever van explicar, de manera conjunta, com han posat en marxa la Formació Professional Dual; des de l’Institut Sales i la Farmàcia Macian van parlar dels beneficis de la cotutorització de treballs de recerca de batxillerat; i des de l’AMPA de l’escola Àngela Roca van compartir l’experiència d’haver creat una associació de mares i pares 2.0.

En total, van ser 14 pràctiques dividides en cinc àmbits: el de l’esperit autònom i creatiu de l’alumne; el del canvi metodològic; el del ciutadà; el de l’educació i l’empresa; i el de l’aprenentatge-servei.

La jornada es va tancar amb una taula rodona moderada pel cap del Servei TAC de la Generalitat, Jordi Vivancos, en la qual es va tractar sobre un dels reptes que hi ha actualment al voltant d’aquesta temàtica: com avaluar l’impacte i el grau de millora que genera la innovació educativa. Hi van participar Rafael Bisquerra, catedràtic d’Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona, investigador i expert en intel·ligència emocional; Maria Jesús Comellas, doctora en Psicologia amb experiències en totes les etapes educatives; i José Antonio Vega, llicenciat en Geografia i Història, especialista universitari en Educació Permanent i mestre d’Educació Primària.

Aquí podeu seguir la taula rodona de forma íntegra

Si això que hem explicat va succeïr el dissabte 31 de gener, hores abans, el divendres 30 de 16.00 a 19.00  s’havia celebrat, en el mateix Centre de Promoció Econòmica i Serveis a les Empreses Can Calderon la Trobada de la Red Española de Ciudades Educativas, en concret la trobada de la xarxa “Innovació educativa per a la millora de l’èxit educatiu”, un dels quatre eixos temàtics de la Red Española de Ciudades Educativa (RECE) que coordina Viladecans. Hi van participar representants de diferents municipis espanyols que formen part d’aquesta xarxa, com ara Gavà, Sabadell, Cornellà, Rivas-Vaciamadrid, Alcoi i Ibi.

La principal finalitat d’aquest grup de treball és posar en contacte a municipis interessats en la innovació educativa per millorar l’èxit educatiu. En la trobada es va reflexionar sobre el rol que han de tenir les ciutats en matèria d’innovació educativa i promoure l’anàlisi i l’intercanvi d’experiències dels municipis que la integren i es va acordar impulsar una “Revista Digital” per donar a conéixer totes les pràctqiues educatives innovadores que es fan a les ciutats.

A continuació us donem accés a un enllaç de google Drive on podeu trobar totes les presentacions de les 14 pràctiques innovadores de la Jornada i també les presentacions de la Trobada de la RECE

Accés a les presentacions



, , , ,

2 comentaris a Professorat, famílies i empresa comparteixen experiències a les 4es Jornades de Pràctiques d’Innovació Educativa

  1. Raúl Cano 16/02/2015 at 8:47 #

    Aquesta revolució en l’ensenyament, que arriba de la mà de les TIC, juntament amb els nous projectes en “xarxa”, ens permet a les famílies participar més activament, seguint de molt a prop l’evolució dels nostres fills. Crec que no podem deixar passar l’oportunitat de participar-hi, perquè també ens enriqueix als pares. D’aquesta manera, continuem avançant i aprenent junts. I això nomès és el principi…

    • admin 16/02/2015 at 18:32 #

      Gràcies Raúl per la teva reflexió! Seguirem treballant amb aquest objectiu d’aprendre junts!

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada