El Projecte 50/50 max a les escoles de Viladecans

Compartir

Després de tres anys de recorregut, el projecte Euronet 50/50 s’amplia i es consolida  amb la incorporació de fins a 500 escoles i equipaments municipals a Europa. Aquesta última edició, que lidera la Diputació de Barcelona en col·laboració amb els ajuntaments, es denomina 50/50 max, i continua l’objectiu d’incentivar l’estalvi energètic als edificis públics.

Hem volgut conèixer més del projecte, i per això hem xerrat amb l’Irma Fabró, directora de Serveis de l’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Viladecans. Ens explica que “la metodologia del 50/50 consisteix a introduir incentius econòmics en funció de l’estalvi energètic que s’ha aconseguit. Així, l’ajuntament i l’equipament municipal (en aquest cas, el centre escolar) arriben a un compromís, pel qual el primer retornarà el 50% del que s’ha estalviat a l’escola, i aquesta aplicarà un conjunt de bones pràctiques i liderarà el projecte. Aquest compromís implica treballar conjuntament per a l’estalvi energètic, i per reduir l’emissió de gasos d’efecte hivernacle “.

L’Irma Fabró afegeix: “l’objectiu per aquest any és reduir un 5% el consum energètic en totes les escoles implicades, així com en els equipaments municipals. A Viladecans, els centres associats a 50/50 max són les escoles Marta Mata, Montserratina, Pau Casals i Mediterrània, que són Escoles Verdes, i Can Calderon. També s’han unit aquest curs les escoles El Garrofer, Can Palmer i Enxaneta“.

La metodologia per implantar el projecte és la que proporciona la Diputació de Barcelona, que ja estan posant en pràctica més de 100 escoles a la província. Aquest procés de treball permet a la comunitat educativa convertir-se en gestors energètics: personal de neteja, consergeria, alumnat, monitors/es del menjador, professorat i AMPAs poden treballar unides per aconseguir els objectius d’estalvi energètic. Per assolir-los, s’ha creat un grup transversal de treball, en col•laboració amb SynapCity, al qual tots els actors educatius estan convidats a participar, que genera coneixement i capacitat d’aprendre sobre sostenibilitat i estalvi d’energia. Es comparteixen idees i experiències i s’assessora sobre les bones pràctiques adaptades a cada cas.

També hem tingut l’oportunitat d’entrevistar el Daniel Jiménez, professor de 5è a l’Escola Verda Pau Casals, sobre aquest projecte i la seva aplicació. En aquests dos vídeos ens explica com s’està desenvolupant el 50/50 i com s’aplica el “recorregut energètic”, que és un dels punts de partida per treballar dins de l’escola.

 

Per conèixer més sobre aquest Euronet 50/50 max, us oferim els enllaços d’interès:

No hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada